Тема. Другорядні члени речення
Тема. Другорядні члени речення
- Організаційний момент
- Установчо — мотиваційний етап
Психологічна настанова щодо повторення вивченого про другорядні члени речення в початкових класах.
Другорядні члени речення |
Додаток |
Означення |
Обставина |
На які питання відповідають? |
Непрямих відмінків |
Який? Чий? Котрий? |
Як? Де? Куди? Звідки? Коли? Чому? 3 якою метою? |
Що означають? |
Предмет |
Ознаку предмета |
Місце, час, причину, мету, спосіб дії |
- А що нам не вдається заповнити, про що ми з вами ще не згадували? (Відповідь учнів: „Що означають?”)
43
Пошукова робота. Знайдіть у підручнику правило про другорядні члени речення, опрацюйте теоретичний матеріал і знайдете відповідь.
( Діти знаходять відповідь, закінчується робота над складанням таблиці)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ ( офтальмотренажер Базарова)
3.Тренувальні вправи на формування та закріплення знань, вмінь і навичок учнів
Завдання 1. Переписати речення, на місці крапок вставляючи слова за змістом. З’ясувати, якими членами речення вони виступають. Вставлені слова підкреслити.
У селі знайшли лелеку з поламаним крилом, виходили його, а потім випустили ... на волю.
Народними ... України є верба і калина.
Надра української землі багаті на кам'яне ..., залізну ..., вапняк.
Завдання 2. Робота на картках
Прочитати вірш. Знайти означення і виписати їх разом зі словами, до яких вони відносяться. Підкреслити їх.
Над озерами, річками,
На полянах лісових,
На стрімких високих горах,
На просторах степових,
Скрізь розкидано оселі
Наших прадідів - слов'ян.
( О.Олесь)
Завдання З. (На дошці заздалегідь записані словосполучення)
Глибокий яр, вузька долина, тихий вечір, ясний день, близькі хмари.
Замінити означення обставинами, словосполучення записати. Скласти з двома (на вибір) речення, виділити обставини графічно.
посилання
https://www.youtube.com/watch?v=Lh7VwXnzSQo
https://www.youtube.com/watch?v=T7a1XcNEYA4
https://www.youtube.com/watch?v=dK5cOvl2hyU&list=LLdvkyZ5Myokc9Cn1LF-FtKA&index=735